22 feb. 2011

Att spela tillsammans: Del 1

Online. Allt handlar om online nuförtiden. Vad hände med den gamla goda gemenskapen som man kände när man spelade tillsammans på samma tv?
Men riktigt så tragiskt är det inte, möjligheter som att spela splitscreen finns kvar och det är det jag ska tillägna detta inlägg åt.

Häromdan upptäckte jag att demo't på Killzone 3 hade kommit ut på den digitala affären på Playstation Network. Jag tryckte på "Download This" utan att tveka en sekund. Efter ca 15min var demo't mitt och jag började spela.
Till min stora förvåning var spelet svårt. Jag dog gång på gång och efter en stund gav jag upp. Kände inte för att slösa mer tid på ett demo. Efter jag slutat spela upptäckte jag att man kan spela co-op i kampanjen. På delad skärm! ”Intressant” tänkte jag.
Nästa dag fick jag besök av en vän och jag föreslog att vi skulle testa att spela co-op;en. Han svarade muntert ”visst”.
Karaktärerna ar tyvärr inte speciellt originella

Spelet var fortfarande svårt fast vi nu var två stycken muskel stereotyper istället för bara en. Det krävdes en hel del healande och en hel del ammunition för att klara av uppdraget med tillslut gick det.
Många brukar oftast klaga på att spel nuförtiden är för enkla och inte ger dom en utmaning. Om du är en av dessa kan jag rekommendera Killzone 3 demo't. Det var svårt, men kanske inte så kul. Men tillsammans med en kompis blev det faktiskt ganska skoj!
Så på med Hardcore handskarna. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Powered by Blogger