29 nov. 2010

Sjukliga spelupplevelser

Jag har blivit sjuk. Snuvan rinner, huvudet värker, halsen kliar och magen gör uppror.

-Men nu kan jag ju i alla fall ta det lungt och spela lite, tänker jag.

Jag startar Battlefield Bad Company 2 (det är spelet som var i PS3an) och upptäcker mot min förvåning att sjukan påverkar mig även i spelet. Siktet sviker mig, Spawn-kills blir vanligare (på mig alltså) och att styra ett fordon blir sjukt mycket svårare.

Efter att blivit totalt lemlästad i multiplayern så ger jag upp. FPS är inget för sjukliga mig.


Efter en kort tupplur gör jag ett nytt försök med att spela något. Jag ger Pixeljunk Monsters en chans och till min stora glädje så fungerar det bättre. Jag drar ned svårighetsgraden till easy och kan då njuta av spelet trots mina sjukliga besvär.

Dock så orkar jag inte spela mer än en bana, så jag somnar istället och drömmer mig bort- bort till en värld av kanontorn och små dansande gubbar.

1 kommentar:

  1. Vid sjukligt tillstånd passar det nog bäst att spela något enklare på en handhållen plattform, så som Professor Layton till DS. =)

    SvaraRadera

 
Powered by Blogger