31 mars 2011

Crysis 2 - Ögongodis utan dess like


-Welcome to the future, son! Welcome to the war!
Prophets allt för fräsiga catchfrase i början av Crysis 2 klingar fortfarande i mina öron, väl efter en timme in i spelet och jag kan inget annat än förundras över hur magnifikt allting runt om mig är.

Cryengine 3 är verkligen en uppgradering från sin föregångare Cryengine 2, och även fast jag inte har det vassaste grafikkortet på dagens marknad, utan ett GTS 250 utan stöd för DirectX 11, är det sönderskjutna New York något av det absolut snyggaste jag sett inom spelgrafik!

Att Crysis 2 innehåller ögongodis utan dess like råder ingen som helst tvekan om, men spelet är inte bara det! Gameplayet är stadigt och riktigt beroendeframkallande, AI:n är mycket förbättrad sedan första spelet och den nya Nanosuit:en är desto kraftfullare!

Men! Än så länge känns storylinen lite sisådär och snabbkontrollerna på musens scrollhjul för Nanosuit:ens krafter är aningen annorlunda, vilket blir förvirrande för någon som är van vid kontrollerna från första Crysis.

Klicka på bilderna för att förstora dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Powered by Blogger