10 mars 2011

Att spela tillsammans: Del 2

Här hittar ni del 1. Klicka här!

Jag och mitt sällskap var nu helt digitalt mörbultade efter den skoningslösa demo't på Killzone3. Efter den ansträngningen var vi inte speciellt sugna på att fortsätta spela. Vi stängde då av PS3an istället och gick ut i det härliga vår vädret. Men till vår förvåning var inte våren så nära som vi hoppats. Istället för härliga vår vindar blev vi träffade av en kall och endast obehaglig vinter vind. En kort promenad till närmaste snabbköp och tillbaka fick räcka sen blev det att gå in igen.

Vi tittar in bland mina spel till PS3. Inte ett Co-op spel så långt ögat når. Efter en stund föreslår jag att vi kan spela lite Pixeljunk Monsters.

Pixeljunk Monsters är ett tower-defence spel i kategorin svårare. Du styr över en liten gubbe som ser lite ut som en bladning mellan en sköldpadda och en indian. Din uppgift är att skydda ditt "hus" där dina "barn" är och skuttar runt. Om ett monster når fram till huset dör ett av barnen. När barnen är slut har du förlorat spelet.
Monsterna kommer i vågor och kan endast besegras av torn som du och din co-op kamrat bygger under spelets gång. Det finns ett flertal torn och alla har specifika specialliter. Eldtornet sprutar eld och utdelar stor skada, is-tornet skjuter is och saktar ner fienderna osv.

Som jag tidigare nämnt är spelet något otroligt svårt. Visst, dom första banorna är enkla men redan på femte banan ökar svårighetsgraden någon radikalt. Och ifall du inte spelar med en kompis blir spelet riktigt jävla svårt och känns mest orättvist.
Men fortfarande älskar jag Pixeljunk Monsters, speciellt om man spelar men en vän.
Spelet är exklusivt för PS3 och kostar 45kr på Playstation Network. Det finns även ett DLC till spelet som låser upp flera banor och mer musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Powered by Blogger