31 okt. 2010

3D. Framtid eller dåtid?

Hej igen. Var ett tag sedan jag bloggade. Skola och annat har tagit tiden ifrån mig, men nu tänkte jag att det är dags igen.

3D är något som blivit alltmer vanligt i dagens samhälle. Och då menar jag inte att verkliga verkligheten utan den virtuella verkligheten.

Idag så gick jag på 3D-bio för första gången. Dock var det ingen storfilm utan bara en dokumentär om dinosaurier på Naturhistoriska museet i Stockholm. Men salongen vi vistades i var tydligen Sveriges största 3D biograf så det får väl gillas som godkänt (rätta mig om jag har fel :-D )


I början var det häftigt. Dinosaurierna kom ut ur skärmen och hälsade på mig i biosättet. Det var häftigt och trevligt. Efter en stund började jag dock upptäcka en viss irritation, då det började klia på min näsa där glasögonen satt. Ett visst obehag liksom och det vill inte ge sig! Fick under en kort tid av filmen hålla i glasögonen framför mig, istället för att låta dem obekvämt vila på min näsa.

En annan sak som var lite jobbigt var att själva 3D-effekten försvann ibland och skärmen blev suddig. Det kanske berodde på glasögonen, men, men..
Så HD och 3D går alltså inte ihop? Låter inte lovande..

Så då kommer frågan: "Vill man ha 3D film/spel i vardagsrummet hemma?"
Mitt svar är: "Nej". Inte med dessa glasögon iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Powered by Blogger