17 okt. 2010

Nya Ipod Nano Multi-Touch

Som vi nämnt i vår beskrivning kommer vi inte bara blogga om spel, utan också om lite hårdvara. Det är jag, Micke, som kommer stå för den biten.
Så nu följer en text om den nyaste Ipod Nano. Enjoy!


Nya Ipod Nano är mindre, smidigare och har Multi-Touch, vilket är mycket välkommet!

Sedan ett par år tillbaka har jag använt min Sony Ericson Walkman mobil (W595) för att lyssna på musik, men med tiden har den blivit allt besvärligare och nu när nya Ipod Nano Multi-Touch, som är den sjätte vesionen av musik-spelaren, finns ute i butiken är jag mer taggad än någonsin på att byta upp mig.

Prislappen är kanske något av det bästa, då den ligger runt 1500 kr för 8 GB versionen. Släng in ca 200 kr till, så får du 16 GB versionen, vilket inte alls känns otrevligt dyrt.
Personligen kommer jag troligtvis inte ha användning för hela 16 GB, utan nöjer mig med 8, fast då det handlar om dubbla lagringsutrymmet för ynka 200 kr extra blir det nog 16 GB versionen för min del.




Batteritiden ligger runt 24 timmar av konstant musiklyssnade, vid fullt batteri, och det tar ca 1,5 timmar att ladda apparaturen till 80% av batteriet enligt Apple själva.
Jag kunde inte alls hitta något alls om hur snabb dess inbäddade mikroprocessor är, vilket jag tycker är något av det viktigaste, men jag antar att den bör hålla måttet för dagens standard bland musik-spelare.


Här följer en liten review från cnet om den nya ipoden:


Läs mer om Ipod Nano Multi-Touch här!

2 kommentarer:

  1. du borde passa på att köpa en nästa gång :) tillsammans med mig :D

    SvaraRadera
  2. OMG så gullig! Måste bara ha en <3

    SvaraRadera

 
Powered by Blogger