21 okt. 2010

Bra spel med halvdan DLC

Något som är vanligt i dagens spelklimat är DLC (downloadable content).
DLC kan variera från små uppdateringar till ditt favorit spel till hela egna spel.

Jag som sitter på en PS3 hänger en hel del på Playstation store för att leta efter nya och spännande upplevelser.

Jag ser denna tjänst och andra liknande tjänster som ett sätt att få lite kortare och smarta spel direkt in i din maskin. Men som jag tidigare nämnt så kan man även uppdatera sina redan köpta spel. Och det gjorde jag, med Batman Arkham Asylum.

Dock så ska det tilläggas att jag INTE betalade för min DLC då den var gratis. DLCn gjorde så att jag kunde spela som jokern i spel-läget "Challenges roms". Detta är vad jag vet exklusivt för PS3 versionen och i tanke på att det inte kostade något så laddade jag ner det utan större tanke.



Och jag sätter igång och blir förvånad över hur... dåligt det är! Jag blir alldeles paff! Jag som såg fram emot att spöa poliser som det galna och mäktiga Jokern.
Nu i efterhand kan jag förstå att DLCn inte gjorde så mycket. Den var ju som sagt gratis, Men ändå! Hade hoppats på att Jokern skulle vara en rolig karaktär med egna och unika kvaliteter. Men det har han inte... Visst, han skiljer sig en del från Batman men inte på ett bra sätt.

Jag har även kollat lite på dom andra DLC,erna som finns för Batman AA. Och det verkar tyvärr inte finnas  något av värde.. Bara fler Challenges som inte verkar skilja sig något speciellt ifrån dom som redan finns i spelet.

Ett av dom bästa spelen den här generationen, med halvdan DLC. Så kan man beskriva Batman Akham Asylum.
Snart kommer min Recension. Stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Powered by Blogger