9 dec. 2010

Kriga med klass

Ljud är viktigt i spel. Jag skulle till och med kunna påstå att det är lika viktigt som grafiken.
Ett spel som verkligen visar detta är Battlefield: Bad Company 2!

Idag skaffade jag mig ett högtalarsystem. Två stycken speakers och en baslåda, så nu hör man smällarna riktigt ordentligt. Byggnader rasar, granater sprängs och vapen avfyras och ljudet är magiskt. Tack vare det nya, förbättrade ljudet känner jag mig mer som en del av det som händer omkring mig än bara en åskådare. Riktigt häftigt må jag säga.

Så ett tips till er som inte har skaffat några högtalare till er spel-tv. Gör det! Det är värt det :-)

Så här ser min spelhörna ut numera.



Tills nästa gång. Ha de gott och spela på!

1 kommentar:

  1. ljudet är extremt viktigt jag skulle nog säga det höjer spelupplevelsen mer än grafiken dagens läge

    SvaraRadera

 
Powered by Blogger