30 dec. 2010

En konsuments GOTY, spelen jag spelat under 2010. Del 5

Att vara enkel människa räcker inte alltid till. Tiden springer ifrån oss, pengar måste sparas och studier måste göras. Och som insatt spelare känner man att tiden inte räcker till. I år har det släpps en hel del godbitar i spelväg och jag har knappt hunnit skrapat på dom.

Så därför kommer jag göra så här (precis som förra året). Jag kommer göra en GOTY (game of the year) av mina personliga spelupplevelser från året. Skillnaden är att spelen på min lista behöver nödvändigtvis inte vara ifrån 2010. För som konsument har man inte alltid råd med spelen som släpps under året och får därför leta bland rea-backarna och spel som släpps tidigare år.

Årets Multiplayer och årets FPS:  Battlefield: Bad Company 2!

Släpptes: 2010
Plattform: PS3, Xbox 360, PC
Utvecklare: Dice
Genre: FPS

Att spela online är någonting som har blivit viktigt för dagens gamers. Dock har jag sällan själv kastat mig ut i online världen för att lira. Men i år skulle jag ändra på detta tänkte jag. Jag började lite smått med Uncharted 2. Online delen funkade men efter ca 6 timmars spelande tröttnade jag på konceptet.
Senare under året införskaffade jag mig det nyaste spelet i den svensk producerade battlefield serien. Med ett budget headset satte jag mig ner med Battlefield: Bad company 2. Jag och en vän loggade in oss på PSN och började spela. Det var svårt i början, men efter en stund började jag lära mig spelet. Mina deaths reducerades och mina kills ökade och jag kunde sitta i flera timmar och njuta. Fordonen, dom olika vapnen och välgjorda kartorna gjorde Battlefield: Bad company 2 till spelet som Killzone 2 inte lyckades bli. Nämligen ett roligt och balanserat online FPS.
Dock måste jag klaga på Singel-playern i spelet. Den var tyvärr ganska dålig och buggig. Men Battlefield: bad company 2 är fortfarande mitt års bästa FPS och multiplayer spel och det står jag fullt för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Powered by Blogger