24 jan. 2011

Nostalgirysningar i hela kroppen

Två av mina absoluta favoritspel till NES är Castlevania och Castlevania 2: Simon's Quest. Upplägget är så simpelt och oförlåtande, och för att inte tala om musiken! Musiken kan vara något utav det allra bästa med spelen.
Jag och min barndomskompis brukade sitta uppe hela nätter och spela Castlevania på hans gamla NES ända tills våra ögon blödde, (kanske en aning överdrivet..) och vi valde medvetet Castlevania till NES före alla de spelen han hade till sin Playstation, för inget av de spelen kunde mäta sig med mästerverket han hade till sin NES.

När jag får höra musiken till Castlevania mår jag verkligen bra! Att kunna luta sig tillbaka, blunda och bara njuta utav tonerna till Vampire Killer och alla de andra BGM:erna ger mig nostalgirysningar i hela kroppen
2007 släppte Konami ett album med musik till just Castlevania, och gissa om det spelas varm just nu!

Här är en länk till albumet på Spotify. Lyssna och njut!
P.S: De har även släppt ett album med musiken till Contra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Powered by Blogger