13 jan. 2011

Recension: Cresyn Hörlurar In-Ear C750E


Riktigt bra ljud är något utav livets alla goda kvalitéter och utan ljud hade livet troligtvis inte varit lika roligt. (No hard feelings alla döva) Men i sinom tid kommer alla våras öron tappa skärpan pga ålderns hårda dom, och därför bör vi njuta av allt härligt ljud medan vi kan.

För ett ganska bra tag sedan fick jag ett par nya in-ear lurar från Cresyn, nämligen C750E. De fungerade riktigt bra fram till nyligen.

Ljudkvalitét

Ljudet i dessa hörlurarna är både skarpt och fylligt, och frekvensen kan nå nivåer mellan 8 - 27,000 Hz, vilket är riktigt bra jämfört med andra hörlurar i prisklassen, så om du är ute efter riktigt bra ljud är detta ett bra val.

Passform

Passformen på lurarna är ganska medioker, men problemet med dem är att de mer än gärna vill glida ur öronen för att hänga menlöst i luften, vilket gör det (Tro det eller ej) omöjligt att höra musiken i dem. Detta är grymt frustrerande och jag önskar att passformen vore gjort på ett annat sätt.

Hållbarhet

Hållbarheten är rent ut sagt kass, då de just nu, efter tre månaders användning glappar i den vänstra luren. Jag måste dock erkänna att jag inte har handskats med dem på det allra bästa sättet, men inte heller rent ut sagt dåligt. När jag inte använder dem ligger de ihopvirade i fickan, och det är väl det som har tärt på dem antar jag.

Helhet

Allt som allt fungerade lurarna bra, (Om man tryckte in dem långt i öronen och petade till dem då och då, för att hindra dem från att falla ur..) då det fungerade dvs.

Betyg:
Ljudkvalitét: 7/10
Passform: 4/10
Hållbarhet: 2/10

Totalt:
4/10
+ Fylligt ljud.
- Sönder efter tre månader redan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Powered by Blogger