4 apr. 2011

Just nu spelar jag Bioshock.. nej vänta!

Just nu spelar jag Bioshock.. nej vänta!

249kr? Ska jag ta det? varför? äsch, varför inte!

Att kraschlanda på en mystisk ö utanför Ryssland kan tydligen leda till mycket skit. Du tappar bort din kamrat, du blir attackerad av mystiska alien/zombie figurer och du råkar hjälpa en skurk som sedan skjuter din vän i huvudet..

Jag har spelat Singularity.


Det man kan säga om Singularity efter ca 2 timmars spelande är att det är en jäkla soppa. Och det betyder inte att det är något dåligt. Låt mig förklara.

Stämningen försöker Raven softvare skapa genom att utsätta mig för en rosstig och förstörd miljö. Dom spelar upp små bandspelare med inspelningar från en svunnen tid. Dom visar även upp en film eller två som visar mig hur framtiden för ön skulle ha gått. Om allt hade gått bra.
Låter detta bekant? Ifall det gör det är jag övertygad om att du spelat Bioshock.
Singularity är som Bioshock fast på ytan.

Men som sagt betyder inte det att det är något dåligt. Jag älskade Bioshock. Jag älskade även Bioshock 2 och den suveräna expansionen Minerva's Den. Men tyvärr så lyckas inte Singularity lika bra som Bioshock på att göra en ny spännande miljö som även känns farlig. Dom ger mig istället en tidsmaskinsleksak som kallas TMD! Det denna lilla leksak kan göra är att spola fram samt spola tillbaka tiden för objekt du använder den på. Tex så finns det en trasig trappa framför dig. Du använder TMDs förmåga att vrida tillbaks tiden och trappan bygger ihop sig själv.
TMDs bränsle är ett nytt grundämne som ryssarna hittade på 50 talet. E99. Det grundämne har förödande kraft och har förvandlat invånarna på ön till zombies. Även din ammunition använder sig av E99 för att utdela extra skada på dina fiender.

Hittills är jag nöjd med spelet. Visst, ibland är det nästan pinsamt likt Bioshock men det återstår att se om det fortsätter vara det. Singularity spelas dock inte direkt som Bioshock utan mer som Call of Duty rent kontrollmässigt. 


 Just nu spelar jag Singularity. Inte Bioshock.

5 kommentarer:

  1. Bästa bloggen <3

    SvaraRadera
  2. Verkar kul. :) Hade nog spelat den typen av spel om jag inte var en sån mes. Blir bara stressad och sen går allt åt pipan. :P

    SvaraRadera
  3. svar: ja usch får hoppas de går över snart:)

    SvaraRadera
  4. Assnice! Förstår att det blir lite ripoff på Bioshock men det verkar kul ändå!

    SvaraRadera
  5. Tyranni: Hehe prova Fable 2 :D mycket bättre, haha ;)

    SvaraRadera

 
Powered by Blogger