5 apr. 2011

Portal 2 - Valves trumfkort


Snart släpps ju Valves efterlängtade Portal 2, nämligen 21 April, och med det ett av Valves nyaste trumfkort, som jag personligen tror kommer slå genom stort och göra succé!
Nyheten kan vara lite gammal vid det här laget, men väl värd att ta upp tycker jag.

Jag pratar självkart om den nya funktionen som kommer göra det möjligt att låta PC- och PS3-spelare att spela tillsammans över internet.
-Hur är det möjligt? Må du grubbla för dig själv där du sitter framför skärmen med höger hand på musen och vänster hand placerad någonstans i en stödjande vinkel på ditt ansikte, och det är väldigt simpelt faktiskt! Allt man, som PS3-användare behöver göra är att installera Steam på sin konsol, skapa sig ett konto, (om man inte redan har ett dvs.) och höra av sig till sina PC-spelande vänner över Steam.

Tyvärr blir Xbox 360-spelarna utelämnade denna utomordentliga funktionen, vilket är riktigt synd, men jag har mina spekulation varför, och jag tror inte jag behöver yttra mig mer än att hänvisa till skaparna av den utomstående plattformen..

Spela väl!
Micke

1 kommentar:

  1. Svar: Tack för tipset! :D Ska ta och kolla upp servern. ^^

    SvaraRadera

 
Powered by Blogger