24 apr. 2011

Våren, jag och min gameboy.

Solen steker. Fåglarna kvittrar. TVn låter. 
Eller?

Livet består av många olika saker. Känslor, smaker, dofter, människor och mycket mycket mer.
En stor och viktig del av mitt liv har alltid varit spelandet. Men på våren händer alltid något som pausar upp spelandet. Solen kommer nämligen fram och värmer.

"Ska du inte ut i solen lite?" Ropar mamma.

"Vänta lite. Ska bara klara av den här banan." Ropar jag tillbaks.

Detta är en väldigt vanlig ordväxling i en spelares hus (som fortfarande bor hemma vill säga). Mamman eller pappan klagar på sonen eller dottern om att man borde bege sig ut i solen och njuta lite av vädret.
När jag var mindre var det bara att lyda order. Jag gick ut i solen.
Med min gameboy.

Tyvärr var det väldigt svårt att se något i solen på min svartvita gameboy skärm. Jag fick söka mig till skuggan där jag kunde se bättre.
Och där satt jag med ett glas saft nära till hands och bara njöt. Jag fick den friska vår vinden i ansiktet samtidigt som jag njöt av ett härligt äventyret på min gameboy.
Våren är en underbar tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Powered by Blogger